Oslofru

Klaga när man inte är nöjd?

Hej på er!
Vilken vacker höst det är! Färgerna på träden börjar verkligen komma fram och det är riktigt behagligt väder ute.
Vi tog en långpromenad till stan förut och shoppade lite grann. Jag hittade äntligen en höstjacka! Den var verkligen superfin och jag ska lägga upp bild sen såklart så att ni får se! En svart, snygg och stilren jacka – precis så som jag önskat mig!
Jag har sett nu på mitt hår att det bara ser brunt ut.. Jag skulle ju ha en ombre (med mörk hårbotten och ljusa toppar), men det kan jag inte riktigt påstå att det blev.. Får se om jag kanske kan komma tillbaka och fixa det, eller om jag bara ska ha det som det är. Helbrunt är ju också fint, men det är lite smått irriterande att man inte får det man ber om när man går till en frisör.
Hmm. Det är så svårt det där med att klaga när man inte är nöjd tycker jag! Vad tycker ni? Ska man klaga om man inte är nöjd? Tycker ni att jag borde vara nöjd med denna ”ombren”? Eller håller ni med mig om att detta är en helt vanlig brun färg?
Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Frida:

    Det är ju definitivt ingen ombre eller ens i närheten men det känns som det är väldigt ”ute” med ombre nu. Ett bra tag sedan det var populärt så hade inte satsat på det. Men om du verkligen vill ha det så ska du såklart klaga – de kan inte ha så mkt kunskap som frisörer om de inte vet hur en ombre ser ut…

  2. Bigge

    Oh, jag tycker det är jättesvårt men jag har haft samma frissa i 13 år så nog skulle jag kunna klaga. Har dock bara blivit missnöjd två gånger och båda gångerna sa jag till och då fixade hon till det mer som jag ville ha det.

  3. Celina

    Jag har själv ombre och gick till frissan för att få det från svart till grått till vitt. Alltså en svart/vit ombre ist för den vanliga färgen som jag redan hade. jag betalade 1300:- och klev ut därifrån och såg likadan ut som när jag gick in. Jag fick då veta att jag varit hos en lärling först när jag betalade och inte innan hon började färga.

  4. sofiasmode

    Jag som ändrar håret och byter frisyr en gång i månaden förstår verkligen din frustration! Man vill ju vara nöjd med det som man själv ska se på varenda dag. Jag tycker du ska se till att få det så du vill ha det, trots att det är fint nu också 🙂

  5. K-S

    Om det är ombre du vill ha så tycker jag att du ska gå tillbaka. Jag har klagat hos hårfrisören och tycker att man ska göra det om man är missnöjd, Jag speglar mig ofta och tycker man ska vara nöjd med det man ser, är inte hårfärgen så som man vill ha det, be de göra om göra rätt 🙂

  6. Sabbelibabbeli

    Jag vet att det kan vara obekvämt att säga till, men, betalar man för något så anser jag att man har rätt till att få det. Jag har med tiden fått mer skin på näsan och säger till idag 🙂

  7. Emmelie

    En väldigt fin hårfärg men jag skulle inte kalla det ombre! Tycker helt klart du ska säga till om du bad om ombre, man betalar ju dyra pengar för sitt frisörbesök och då ska man vara nöjd. På samma sätt som du kan reklamera felaktiga kläder. 🙂

  8. Anns

    Det är är så otroligt viktigt med personkemi när man klipper håret! Någon som vet vad du vill och känner/märker om det blir fel. Jag har en fantastisk frisör som jag aldrig i livet skulle vilja eller kunna vara utan – är hon sjuk eller borta går jag under! Eller klipper i alla fall bara topparna:)!

stats